orzechy nerkowca

Czy orzechy nerkowca są zdrowe?

Na sklepowych półkach i w sklepach internetowych możemy znaleźć wiele rodzajów orzechów i nasion. Często zastanawiamy się, czy aby na pewno są zdrowe oraz warte swojej wysokiej ceny. Dziś weźmiemy na tapet orzechy nerkowca, które są owocami nanercza zachodniego. To jedne z najsmaczniejszych i najłatwiej dostępnych orzechów. 

Jakie wartości odżywcze znajdziemy w orzechach nerkowca?

Dodanie do codziennej diety zaledwie garść nerkowców, czyli około 35 gramów wpłynie korzystnie na nasz stan zdrowia. W orzechach nerkowca znajdziemy wiele witamin rozpuszczalnych w tłuszczach oraz minerałów. 

Jedząc 50 gramów orzechów nerkowca dziennie, dostarczymy sobie:

-cynk- ok.3 mg

-potas- 330 mg

-wapń-ok.300 mg

-fosfor- 19 mg

-żelazo- ok.3mg

Orzechy składają się głównie z tłuszczy, które korzystnie wpływają na pracę organizmu.

W 100 gramach nerkowców znajdziesz:

-tłuszcze- ok. 44 g, w tym:

-kwasy tłuszczone nasycone- 7,8 g

-białko- ok.18 g

-węglowodany-32,5 g, w tym:

-cukry proste- 6 g

Pamiętaj jednak, że orzechy nerkowca są bardzo kaloryczne. W 100 gramach, czyli w około 3/4 szklanki, znajdziemy około 550-600 kcal. Powinny stanowić one wyłącznie dodatek do zdrowego stylu odżywiania.

Nerkowce- dla kogo będą najlepszym wyborem?

Orzechy nerkowca (duży wybór w sklepie online) dobrze działają na nasze samopoczucie, dzięki temu, że podnoszą poziom serotoniny. Wysoka zawartość minerałów korzystnie wpływa na kondycję skóry i włosów. Powinny pojawić się w diecie każdego, kto chce zadbać o swoje zdrowie. O ile nie posiadamy na nie alergii. Szczególnie polecane są osobom, które cierpią na choroby związane z układem krążenia i krwionośnym. Docenią je chorzy na anemie, dzięki łatwo przyswajalnemu żelazu. Lekarze zachęcają do zjadania nerkowców tzw. sercowcom, ponieważ pozytywnie wpływają na pracę serca. Magnez zawarty w małych orzeszkach rozszerza tętnice, co zmniejsza ryzyko zawału serca. Witamina B i nienasycone kwasy tłuszczone usprawniają pracę układu krwionośnego. 

Mamy nadzieję, że rozwialiśmy Twoje wątpliwości na temat dodania do codziennego jadłospisu orzechów nerkowca (owoce nanercza zachodniego). Możesz spróbować ich na surowo, prażonych lub jako dodatek do różnych dań. Ich smak i właściwości zdrowotne powinny Cię przekonać.